Kelas : 4A / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4E / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6E / 9.15-10.15 / SN
Theme : Waste Management
Topic : Waste
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Identify types of waste in the environment.
• Identify sources of waste.
• State the improper ways of disposal.
• State the proper ways of waste disposal.
Learning Activities :
1) Elicits pupils’ prior knowledge about waste.
2) Discussion on types of waste and where they come from.
3) Encouraged to suggest other ways involving waste disposal.
4) Showing proper and improper ways of waste disposal.
Impack:
Sunday, May 1, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment