Wednesday, May 4, 2011

SELASA, 3 MEI 2011

Kelas : 4D / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :

Kelas : 4C / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan Hoki
SubTajuk : 1. Memukul
2. Menolak dan Menahan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas permainan hoki dengan teknik yang betul dan selamat.
ABM : Wisel, skital, kayu hoki, bola hoki, bola getah saiz 3
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan regangan.
2. Memukul.
a. Pegang kayu – tangan kiri atas, tangan kanan bawah, rapat di pangkal kayu hoki.
b. Kedudukan kaki – kiri depan, kanan belakang.
c. Mata – tengok bola.
d. Bahu – mengarah ke bola.
e. Teknik – angkat kayu ke belakang aras bahu dan hayun ke hadapan ikut lajak.
f. Contact Point – bahagian leper di tengash lengkung kayu.
g. Kedudukan bola – di antara dua kaki.
3. Menolak dan Menahan
a. Menolak tanpa bola
b. Menolak dan menahan bola getah saiz 3.
c. Menolak bola hoki dan menahan dari jarak 2 hingga 5 meter.
4. Gerak kendur otot.
Impak :

Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 2. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Mengenal pasti nama, fungsi dan simbol komponen
• Mengenal pasti alatan tangan
• Membuat penyambungan litar
• Mengenal pasti litar siri dan litar selari
• Membezakan di antara litar siri dan litar selari
ABM mentol, sel kering 1.5 V, suis, buzzer, skru rata, Philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus
Aktiviti 1. Komponen yang digunakan ialah mentol, sel kering 1.5 V, suis dan buzzer.
2. Penerangan fungsi alatan seperti skru rata, Philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus.
3. Sambungan litar siri dan litar selari.
4. Memerhati perbezaan kecerahan pada mentol atau mendengar kekuatan bunyi buzzer.
Impak

Kelas : 6C / 11.45-12.15 / SN
Theme : Food Preservation
Topic : Grow Me Not
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• State that microorganisms can spoil food.
• State the conditions for microorganisms to grow.
Learning Activities :
1) Conduct an experiment to investigate the conditions needed for microorganisms to grow.
2) Record and describe the conditions of food kept in different condition.
3) Name the variables involved in the investigation on conditions needed for microorganisms to grow.
4) Make conclusions regarding the conditions needed for microorganisms to grow.

No comments:

Post a Comment