Sunday, February 5, 2012

ISNIN, 06 FEBRUARI 2012

Kelas / Masa / MP 6C / 7.45-8.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact

Kelas / Masa / MP 6D / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 2. KEMAHIRAN
Unit Pembelajaran 1. Permaianan
Tajuk (b) Bola Tampar
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil kira dalam permainan bola tampar.
• Melakukan kemahiran asas permainan bola tampar dengan betul dan selamat.
• Mengenal pasti tindakan berbahaya dalam situasi permainan.
• Menyatakan sekurang-kurangnya tiga kesalahan biasa yang dilakukan oleh rakan semasa latihan dan permainan.
• Menyatakan otot-otot utama yang digunakan dalam kemahiran tersebut.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Melakukan kemahiran asas dalam permainan bola tampar secara berpasukan.
a. Menyangga
b. Mengumpan
c. Merejam
d. Menghadang
e. Servis
2. Menyediakan folio individu berkaitan dengan kemahiran permainan bola tampar.
3. Membincangkan aspek-aspek keselamatan yang perlu diambil kira dalam melakukan permainan bola tampar.
4.
5. Membincangkan kesalahankesalahan biasa yang dilakukan semasa latihan dan permainan.
6. Menamakan otot-otot utama yang digunakan dalam kemahiran permainan bola tampar.
7. Merancang aktiviti latih tubi kemahiran asas permainan bola tampar dalam kumpulan.
Impak

Kelas / Masa / MP 3A / 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk Semangat Kesukanan
􀁸 Hormat menghormati
Objektif : Murid dapat :
• Menyatakan tiga cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
• Menjelaskan dengan contoh caracara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
• Menghuraikan semangat kesukanan dalam pasukan permainan.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menyebut cara-cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
2. Membincangkan cara-cara menghargai kejayaan rakan dan kumpulan.
3. Membincangkan semangat kesukanan dalam pasukan permainan.
Impak

Kelas / Masa / MP 4D / 10.45-11.45 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta
Tajuk a. Pengenalan kreativiti
ii. Mengenal idea berdasarkan gambar atau objek
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti idea berdasarkan objek
• Melakar objek berdasarkan bentuk asal
• Membina objek berdasarkan lakaran di atas dengan menggunakan bahan yang bersesuaian
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Menunjuk contoh asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Contoh objek ialah : bola(sfera), kotak (kuib atau kuboid), botol (slinder) dan skitel (piramid)
3. Mencantum bentuk asas bagi menghasilkan objek seperti bulatan membentuk cermin mata atau segi empat membentuk almari.
4. Sumber bahan seperti kertas, plastisin, span dan tanah liat
Impak

No comments:

Post a Comment