Sunday, February 5, 2012

SELASA, 31 JANUARI 2012

Kelas / Masa / MP 6C 7.45-8.15, 6D 8.15-8.45 , 6B 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk Pengelolaan:
􀁸 Memahami undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan
􀁸 Peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan sekurang-kurangnya tiga keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
• Menyatakan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
• Mengenal pasti perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan.
• Menghuraikan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membincangkan keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
2. Membincangkan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
3. Menyediakan laporan ringkasvtentang perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan sukan dan permainan di sekolah yang murid pernah lihat atau alami.
4. Membincangkan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
Impak

Kelas / Masa / MP 6C / 9.15-9.45 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact

Kelas / Masa / MP 4D / 11.15-12.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.2 Kreativiti dan Reka Cipta.
Tajuk a. Pengenalan kreativiti.
i. Pendedahan kepada bentuk asas reka bentuk.
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti bentuk asas reka bentuk
• Melakar bentuk asas.
• Menyenaraikan objek di persekitaran yang mempunyai perasamaan dengan bentuk asas.
• Membina bentuk asas secara 3D.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Merujuk bentuk asas reka bentuk segi empat, bulatan, segi tiga dalam 2D dan 3D berasaskan unsur dan prinsip lukisan.
2. Membuat lakaran bentuk asas.
3. Memerhatikan bentuk asas di dalam kelas dan persekitaran bagi menjana idea.
4. Membuat lawatan di pearsekitaran sekolah, taman permainan bagi menjana idea.
5. Melakar objek-objek yang berkaitan dengan bentuk asas.
6. Membuat bentuk asas 3D menggunakan pensel, pen, krayon, arang dan pensel warna.

No comments:

Post a Comment