Kelas / Masa / MP 3A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 3. Isu-isu Pendidikan Jasmani dan Sukan
Tajuk Sosio budaya
Pakaian
Latihan
Objektif Murid dapat :
• Menyatakan isu-isu pakaian dalam sukan dan permainan.
• Menyatakan isu-isu kelas Pendidikan Jasmani dan Kelas Pendidikan Kesihatan.
• Menyatakan isu-isu latihan dalam sukan dan permainan.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membincangkan isu-isu pakaian dalam sukan dan permainan.
2. Membincangkan kepentingan latihan dalam sukan dan permainan.
Impak
Kelas / Masa / MP 3A / 8.45 – 9.45 / SN
Theme Learning about Living Things
Topic 2. Plants
Learning Objectives 2.1 to observe and recognise external features of plants.
2.2 that plants can be grouped according to external features.
2.3 that plants can be grouped in many ways.
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe various plants and list the external features of each plant e.g. woody or soft stems, flow ering or non-flow ering, rough or smooth leaf surface, colour of leaf and shape of leaf.
2. Pupils discuss and construct a table based on the list of external features.
identify external features of a plant.
make a list of the external features of a plant.
record the external features of plants in a table.
to explain similarities and differences between plants based on the table.
3. Pupils group the plants in different ways based on the table.
group plants according to similarities in external features.
4. Pupils present and compare each other’s grouping of plants.
group plants in different ways.
Impact
Kelas / Masa / MP 6D / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Pembelajaran 3. KESUKANAN
Unit Pembelajaran 4. Etika dalam sukan
Tajuk Pengelolaan:
Memahami undangundang dan peraturan am dalam sukan dan permainan
Peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan sekurang-kurangnya tiga keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
• Menyatakan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
• Mengenal pasti perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan.
• Menghuraikan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Membincangkan keperluan mengadakan undang-undang dan peraturan am dalam sukan dan permainan.
2. Membincangkan peranan peserta dan penonton dalam sukan dan permainan.
3. Menyediakan laporan ringkasvtentang perlakuan yang tidak beretika semasa pertandingan sukan dan permainan di sekolah yang murid pernah lihat atau alami.
4. Membincangkan cara-cara mengatasi masalah penonton dan peserta yang tidak beretika.
Impak
Kelas / Masa / MP 6C 11.15-12.15,6D 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact
Sunday, February 5, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment