Tuesday, January 5, 2010

AHAD 09 JANUARI 2010

Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Kelenturan
Objektif
• Melakukan aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan dengan betul dan selamat.
• Menamakan 3 otot utama yang terlibat dalam aktiviti meregang otot kaki dan kilas badan.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Regangan;
a. Duduk melunjur tarik kaki ke dada
b. Berdiri dan melakukan aktiviti condong sisi ke kanan dan ke kiri.
c. Duduk, depangkan tangan kilas ke kanan dan kiri.
d. Berdiri lurus bongkok ke hadapan dan menjangkau sejauh mungkin.
3. Gerak kendur
Impak

Kelas / Masa / MP 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact

Kelas / Masa / MP 6C / 10.45-11.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Impak

Kelas / Masa / MP 6C / 12.15-1.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.2 Understanding that competition is a form of interaction among living tings.
Learning Activities
1. State that living things interact with one another in the environment.
2. Give examples of interaction among living things.
3. Discuss that competition is a form of interaction.
4. Discuss and list the factors that plants compete for.
5. Discuss the reasons why plants compete.
Impact

No comments:

Post a Comment