Saturday, January 9, 2010

ISNIN 11 JANUARI 2010

Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / MP PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif
• Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak

Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / MP PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Koordinasi
Objektif
• Melakukan 2 daripada 3 aktiviti koordinasi dalam jarak 5 meter dengan betul dan selamat.
• Menyatakan 3 aspek keselamatan yang perlu diambil kira ketika melakukan aktiviti koordinasi (pukulan).
ABM Bola sepak, gelung rotan, bet dan bola softbol, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Baling bola berpasangan.
3. Membaling bola dan memukul
4. Golek dan kawal gelung rotan.
5. Gerak kendur.
Impak

Kelas 6C / Masa 9.45-10.15 / MP KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk B. Hasil dan Kegunaan Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menamakan produk yang dihasilkan daripada pelbagai jenis sumber.
• Menyatakan kegunaan sesuatu sumber.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Buku teks, Kad arahan
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang produk yang dihasilkan daripada pelbagai sumber semula jadi (BT hlm. 6-9)
2. Dalam kumpulan:
a. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil mineral (BT hlm 6)
b. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil hutan (BT hlm 8)
c. Mendapatkan maklumat tentang kegunaan hasil laut (BT hlm 9)
3. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
4. Membuat pembentangan.
Impak

Kelas 6A / Masa 10.45-11.15/ MP SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.3 Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered species.
Learning Activities
1. Explain that extinction and endangered of species
2. Give examples of extinct animal.
3. Give examples of endangered animals.
4. Give examples of endangered plant,
5. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction.
6. Suggest ways to prevent animals and plants from extinction.
Impact

No comments:

Post a Comment