Kelas / Masa / MP 6D / 7.45-815 / PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6B / 8.45-9.15/ PJK
Tajuk Kecergasan Fizikal
Sub-Tajuk Daya Tahan Kardiovaskular
Objektif • Melakukan sekurang-kurangnya 3 daripada 5 aktiviti daya tahan kardiovaskular dalam tempoh masa sekurang-kurangnya 4 minit dengan betul dan selamat.
• Menyatakan cara mengira kadar nadi sebelum dan selepas bersenam.
ABM Skital, wisel,
Aktiviti
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Senaman ritma selama 5 minit
a. Lompat separa bintang
b. Lompat kuda laut (galop).
c. Lompat bintang.
d. Pergerakan serentak.
e. Gerakan 4 segi.
3. Gerak kendur
Impak
Kelas / Masa / MP 6C / 9.15 -10.15 / SN
Theme Investigating Living Things
Topic 1. Interaction Among Living Things
Learning Objectives 1.1 Understanding that some animals live in groups and others live in solitary.
Learning Activities 1. State that some animals live in solitary.
2. Give examples of animals that live in solitary.
3. Discuss why animals live in solitary.
4. State that cooperation is a form of interaction among animals.
Impact
Kelas / Masa / MP 6A / 12.45-1.15 / KT
Tajuk Sumber Semula Jadi Dan Kegunaannya
Sub-Tajuk A. Jenis Sumber
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyenaraikan jenis sumber yang terdapat di negara kita.
• Menyenaraikan sumber mineral.
• Menyenaraikan sumber hutan.
Menyenaraikan sumber laut.
ABM Borang pengurusan grafik, peta minda, Buku teks
Aktiviti
1. Mencari maklumat tentang jenis sumber semula jadi di negara kita (BT hlm. 3)
2. Mencari maklumat dan menamakan sumber mineral, sumber hutan dan sumber laut (BT hlm. 3-5).
3. Menyediakan laporan dalam bentuk:
a. Borang pengurusan grafik
b. Peta minda
c. Laporan bergambar
4. Membuat buku skrap bergambar tentang sumber semula jadi di negara kita.
Impak
Tuesday, January 5, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment