Kelas 6D / Masa: 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6B / Masa: 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas 6A / Masa: 9.15-9.45 / PJK
Tunjang Kesihatan Diri dan Keluarga
Tajuk Kesihatan Diri
Sub-Tajuk Seksualiti
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Mengenalpasti 3 perubahan fizikal yang dialami oleh remaja.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Mempamerkan gambar kanak-kanak perempuan, lelaki dan awal remaja.
2. Soal selidik mengenai perubahan fizikal mereka.
3. Bincangkan tugasan:
Perbezaan otot lelaki dan perempuan.
Melakarkan bahagian badan yang ada pertumbuhan bulu.
4. Perbezaan paras rupa murid lelaki dan murid perempuan.
Impak
Kelas: 6C / Masa : 12.15-1.15 / SN
Theme: Force
Topic: 4. Reducing and Increasing Friction
Learning Objectives: At the end of this lesson, pupils will be able to:
o Describe ways to reduce friction.
o Describe ways to increase friction.
o State the advantages of friction.
o Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact.
Learning Activities:
1. Suggest various ways to reduce friction.
2. Gather information on the advantages and disadvantages of friction in everyday life.
3. Carry out experiment to investigate how different types of surfaces affects the distance a trolley moves.
Impact
Wednesday, January 27, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment