Saturday, January 30, 2010

ISNIN 01 FEBRUARI 2010

Kelas 6C / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
 Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
 Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak

Kelas 4A / Masa 8.45-9.15 / PJKTunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak

Kelas 6C / Masa 9.45- 10.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak

Kelas 6A / Masa 10.45-11.15 / SN
Theme 3. Movement
Topic 3.1 Watch Your Speed!
Learning Objectives At the end of this lesson, pupils will be able to:
o State that an object which moves faster travels a longer distance in a given time.
o State that an object which moves faster takes a shorter time to travel in a given distance.
Learning Activities
1. Compare the distances traveled in a given time by to moving object.
2. Compare the time taken by two moving objects to travel a given distance.
3. Conclude an object which moves faster travels a longer distance in a given time and an object which moves faster takes a shorter time to travel a given distance.
Impact

No comments:

Post a Comment