Kelas 6A / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kecergasan Fizikal
Tajuk Ketangkasan
Sub-Tajuk Tinju Bayang
Objektif Pada akhir P&P murid dapat:
• Bergerak dengan pantas sambil bertukar arah dan posisi.
• Mengenalpasti aspek keselamatan dan kombinasi pergerakan kaki dan tangan.
ABM Wisel, jam randik, skital, gelung rotan
Aktiviti
1. Memanaskan badan – aktiviti keregangan.
2. Tinju bayang secara statik
Melompat dan menumbuk ke arah hadapan.
3. Tinju bayang secara dinamik
Menumbuk kepelbagai arah secara berpasangan dan individu.
4. Permaian kecil – Musang dengan Ayam
5. Aktiviti gerak kendur otot.
Impak
Kelas 6A / Masa 10.45- 11.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk Faktor Yang Mempengaruhi Kegiatan Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi.
2. Menjelaskan factor pertanian dapat ditanam di kawasan yang ditandakan dalam peta.Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
3. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penanaman di negara kita (BT hlm. 23).
4. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi penternakan di negara kita (BT hlm. 24).
5. Mencari maklumat dan melengkapkan borang pengurusan grafik tentang faktor yang mempengaruhi perikanan di negara kita (BT hlm. 24).
Impak
Kelas 6C / Masa 11.45- 12.15 / KT
Tajuk Kegiatan Ekonomi Dan Lokasi
Sub-Tajuk B. Pertanian
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapar:
• Menyatakan jenis kegiatan pertanian di negara kita.
• Menamakan aktiviti pertanian dan lokasinya.
• Menyenaraikan hasil yang diperolehi daripada kegiatan pertanian.
ABM Borang pengurusan grafik, Peta minda, Peta Malaysia, Buku teks
Aktiviti 1. Bersoal jawab tentang sumber makanan dan jenis kegiatan pertanian.
2. Mencari maklumat tentang kegiatan pertanian di negara kita (BT hlm. 20-22).
3. Membina peta minda tentang kegiatan pertanian di Negara kita.
1. Mengisikan maklumat yang diperolehi dalam peta minda.
2. Menandakan lokasi dan aktiviti pertanian dalam peta Malaysia.
3. Membuat rumusan.
Impak
Kelas 6C / Masa 12.15-1.15 / SN
Theme Force
Topic 2. Force To Do!
Learning Objectives 1.2 Understanding the effects of a force
Learning Activities
1. Pupils carry out activities and discuss the effects of pushing.
a. A force can move a stationary object.
b. A force can change the motion of an object.
c. A force can change the shape of an object.
2. Pupils observe and discuss the effects of forces.
Impact
Monday, January 25, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment