Kelas : 6A / Masa : 7.45-8.45 / PJK
Tunjang : Kesukanan
Tajuk : Etika Sukan
SubTajuk : Pengelolaan Pertandingan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyata dan menyenaraikan Jawatankuasa pertandingan.
ABM : Gambar, Kad Perkataan, carta
Aktiviti:
1. Menerangkan prinsip-prisip moral dan nilai-nilai akhlak serta tingkah laku atau etika.
2. Perbincangan mengenai perkara-perkara yang perlu diambil semasa membentuk jawatankuasa sesuatu pertandingan.
3. Menetapkan peraturan-peraturan pertandingan.
4. Menyediakan sistem pertandingan.
5. Melaporkan hasil dapatan.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6C / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
Kelas : 6A / 9.45-10.15 / KT
Tajuk : Warisan Negara
Sub-Tajuk : A. Warisan Sejarah
i. Bangunan Bersejarah
ii. Pemeliharaan dan Pemuliharaan Bangunan Bersejarah
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyenaraikan bangunan yang menjadi warisan kebanggaan negara.
• Menjelaskan usaha-usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan-bangunan bersejarah.
ABM : Gambar-gambar bangunan dan binaan, Borang Pengurusan Grafik, Buku teks
Aktiviti :
1. Merujuk BT. Hlm 78-79 mendapatkan maklumat tentang Bangunan Sultan Abdul Samad dan Bangunan Stadhuys.
2. Melengkapkan borang pengurusan grafik.
3. Merujuk BT. Hlm 80 mendapatkan maklumat tentang usaha pemeliharaan dan pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
4. Membina peta minda tentang pemuliharaan bangunan bersejarah di negara kita.
Impak :
Kelas / Masa / MP 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic SPS 7 Experimenting
Learning Activities
C1 – State the hypothesis (relationship between what to change and what to measure)
C2 – State the variables i.e. what to change, what to measure and what
to keep constant in an experiment
C3 – Identify the apparatus in an experiment
C4 – State the steps in an experiment (oral or written)
C5 – Carry out an experiment to test the hypothesis by controlling variables in a coordinated manner
C6 – Present the result in the form of drawing, table, graph or other
means
Impact
Tuesday, August 24, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment