Kelas 4E / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Applying the knowledge of properties of materials in everyday life
• suggest ways to keep things cold.
• suggest ways to keep things hot.
• design an effective way to keep things hot or to keep things cold.
BBM encourage pupils to use recycled materials/objects.
Learning Activities
1. Pupils observe models or view video to see the structure of a polystyrene container or thermos flask to understand how they work.
2. Pupils discuss and suggest ways to keep things cold. e.g. keeping cold drinks for picnic.
3. Pupils discuss and suggest ways to keep things hot e.g. keeping hot drinks or food for picnic.
4. Pupils carry out activities to test their suggestions.
5. Pupils discuss to conclude the best way to keep things hot or to keep things cool.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 12.15-1.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk a. Pengenalan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal beberapa jenis tanaman hiasan
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Tanaman Hiasan dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut kegunaan bentuk dan cirri pertumbuhan : pokok naungan, pokok hiasan,pokok renek, pokok menjalar dan memanjat, pokok palma, pokok kaktus, rumput dan bunga semusim
2. Tumpuan diberi kepada penanaman bunga semusim
3. Mempamerkan beberapa contoh pokok bunga semusim
Impak
Tuesday, July 19, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment