Kelas 4E / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Pengurusan
Sub-Tajuk Pengurusan alatan sukan dan permainan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan penjagaan alatan sukan dan permainan.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Berbincang tentang penjagaan alatan sukan dan permainan sebelum, semasa dan selepas menggunakannya.
2. Menunjukkan cara-cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
3. Tugasan membersihkan alatan sukan dan permainan.
Impak
Kelas 4D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Pengurusan
Sub-Tajuk Pengurusan alatan sukan dan permainan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan penjagaan alatan sukan dan permainan.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Berbincang tentang penjagaan alatan sukan dan permainan sebelum, semasa dan selepas menggunakannya.
2. Menunjukkan cara-cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
3. Tugasan membersihkan alatan sukan dan permainan.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Pengurusan
Sub-Tajuk Pengurusan alatan sukan dan permainan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menyatakan cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan penjagaan alatan sukan dan permainan.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Berbincang tentang penjagaan alatan sukan dan permainan sebelum, semasa dan selepas menggunakannya.
2. Menunjukkan cara-cara penjagaan alatan sukan dan permainan.
3. Tugasan membersihkan alatan sukan dan permainan.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Synthesising the knowledge about uses of materials based on their properties
• list objects and the materials that they are made of.
• give reasons why particular materials are used to make an object.
• state that materials are chosen to make an object based on their properties.
• design an object for a specific purpose and give reasons why certain materials are used to make it.
BBM use a tin lid and a wooden ruler to make a frying pan.
Learning Activities
1. Pupils study objects and list the materials that these objects are made of.
2. Pupils suggest reasons why the materials are used to make the objects.
3. Pupils discuss that different materials have different properties which are taken into consideration when choosing materials to make an object e.g. metal and glass are used to make a pair of glasses.
4. Pupils design an object for a specific purpose using the materials of their choice and justify why they choose the materials.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 12.15-1.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk a. Pengenalan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal beberapa jenis tanaman hiasan
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Tanaman Hiasan dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut kegunaan bentuk dan cirri pertumbuhan : pokok naungan, pokok hiasan,pokok renek, pokok menjalar dan memanjat, pokok palma, pokok kaktus, rumput dan bunga semusim
2. Tumpuan diberi kepada penanaman bunga semusim
3. Mempamerkan beberapa contoh pokok bunga semusim
Impak
Tuesday, July 19, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment