Kelas 4E / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 4D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Understanding the properties of materials
• state what a transparent material is.
• state what a translucent material is.
• state what an opaque material is.
BBM Suggested objects are : glass, book, paper, window pane, towel, handkerchief, tissue paper, transparency sheet, tracing paper
etc.
Learning Activities
1. Pupils carry out activities to test different materials such as glass, wood, rubber, metal and plastic to find out their abilities to allow light to pass through.
2. Based on the above activities, pupils classify materials into 3 categories i.e.
a) transparent material that allows most light to pass through,
b) translucent material that allows some light to pass through,
c) opaque material that does not allow any light to pass through.
3. Pupils study and discuss the uses of transparent, translucent and opaque materials.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 12.15-1.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih alatan, bahan dan komponen
• Mengukur, memotong, membentuk dan menjalur wayar
• Memintal dan mengikat wayar pada tamatan komponen
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Penerangan fungsi alatan seperti pemutar skru rata, philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus
2. Tunjuk cara mengukur, memotong dan menjalur wayar dengan menggunakan alatan tangan
Impak
Saturday, July 9, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment