Kelas 4E / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di padang dan di gelanggang
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Mengumpulkan dan mengelaskan gambar-gambar berdasarkan tempat yang selamat dan tidak selamat untuk bermain.
3. Menerangkan tentang langkah-langkah keselamatan.
4. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 4D / Masa 8.15-8.45 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di padang dan di gelanggang
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Mengumpulkan dan mengelaskan gambar-gambar berdasarkan tempat yang selamat dan tidak selamat untuk bermain.
3. Menerangkan tentang langkah-langkah keselamatan.
4. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di padang dan di gelanggang
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Mengumpulkan dan mengelaskan gambar-gambar berdasarkan tempat yang selamat dan tidak selamat untuk bermain.
3. Menerangkan tentang langkah-langkah keselamatan.
4. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Understanding the properties of materials
• state what a conductor is.
• state what an insulator is.
BBM Various objects such as wooden ruler, metal spoon, cloth, paper, coin, piece of leather, rubber band, glass plate, cork and marble.
Learning Activities
1. Discuss what conductor and insulator are.
2. Based on the graphic organiser, pupils make a generalisation that a good heat conductor is also a good electric.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 12.15-1.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal pasti litar siri dan litar selari
• Membezakan di antara litar siri dan litar selari
• Membaca dan menterjemah lukisan litar
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Sambungan litar siri dan litar selari
Catatan :
Mentol L1 dan L2 boleh digantikan dengan
buzer ( simbol buzer )
2. Memerhati perbezaan kecerahan pada mentol atau mendengar kekuatan bunyi buzer
Impak
Saturday, July 9, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment