Kelas 4D / Masa 7.45-8.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas 4C / Masa 8.45-9.15 / PJK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Beraktiviti secara selamat di dewan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Menamakan 3 tempat yang selamat untuk bermain.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Menunjukkan gambar dan menamakan tempat yang ditunjukkan.
2. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa bermain badminton dan gimnastik.
3. Berbincang tentang peraturan yang betul dan selamat.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KHBidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.4 Elektrik dan Elektronik
Tajuk a. Penghasilan projek elektrik
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih alatan, bahan dan komponen
• Mengukur, memotong, membentuk dan menjalur wayar
• Memintal dan mengikat wayar pada tamatan komponen
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Penerangan fungsi alatan seperti pemutar skru rata, philips, penjalur wayar dan playar muncung tirus
2. Tunjuk cara mengukur, memotong dan menjalur wayar dengan menggunakan alatan tangan
Impak
Kelas : 6A / 11.45-12.15 / SN
Theme : Machines
Topic : Simple Machines
Learning Objectives : At the end of this lesson, pupils should be able to:
• Explain what simples machines is.
• State the type of simples machines.
• Give an examples for each type of simple machines.
Learning Activities :
1) Observe and identify types of simple machines.
2) Explain what simples machine is and discuss about each type of simple machine.
3) Appreciative of the importance of machines in their daily life
Saturday, July 9, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment