Monday, May 31, 2010

AHAD 23 MEI 2010

Kelas : 6C /8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :

Kelas : 6B /8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :

Kelas : 6D /9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :

Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact

Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :

No comments:

Post a Comment