Kelas : 6D /7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 4A / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Permainan
SubTajuk : Bola Sepak
1. Melontar ke dalam
2. Menanduk
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 5 daripada 6 kemahiran asas bola sepak dengan teknik yang betul dan selamat.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 3 ciri keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola sepak, skital, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Melontar ke dalam
a. Berdiri dan melontar ke dalam pada jarak dekat sejauh 5 meter.
b. Mengambil beberapa langkah ke hadapan dan melontar bola ke arah rakan pada jarak 10 meter.
3. Menanduk
a. Lambung bola dan tanduk.
b. Seorang rakan melambung bola pada jarak 3 meter, manakala seorang lagi menanduk.
c. Mengejar bola dan menanduk pada pelbagai jarak.
4. Gerak kendur.
Impak :
Kelas : 6A / 9.19-10.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Monday, May 31, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment