Kelas : 6C / Masa : 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / Masa : 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Mengawal
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
· Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
· Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Mengawal cara sepak sila
Buka kaki seluas bahu.
Bangkok lutut kaki sokongan.
Angkat kaki yang menyepak dan lipatkan ke dalam.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian dalam kaki sewaktu bola di paras lutut
Buka kedua-dua tangan untuk mengimbangi gerak badan.
3. Mengawal Cara Mengimbang Bola
Buka kaki kehadapan, angkat paha ke atas, dan lutut dibengkokkan.
Sentuh bahagian bawah bola dengan bahagian hadapan paha ketika bola di paras pinggang.
Tangan dibuka bagi tujuan pengimbangan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 8.45-9.15 / SN
Theme PEKA
Topic 1. Observing
Learning Activities
1. State the properties of objects and situations correctly using of the five senses.
2. State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses.
3. State the properties of objects and situations based on the sequences occurred.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Kelas : 6A / 12.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Kerjasama antara Kaum
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan peranan bahasa Melayu dalam mewujudkan kerjasama antara kaum dsi Malaysia.
• Menyatakan bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.
• Menjelaskan kebebasan beragama dan kepercayaan yang diamalkan oleh rakyat Malaysia.
• Menjelaskan budaya kaum-kaum di Malaysia.
ABM : Gambar warisan kesenian, peta minda, Buku teks
Aktiviti :
1. Menerangkan halangan perpaduan kaum di Tanah Melayu.
2. Mencari maklumat tentang langkah perpaduan antara kaum yang merupakan syarat kemerdekaan Tanah Melayu. (BT. Hlm. 60-61)
a. Peranan bahasa Melayu
b. Amalan beragama dan kepercayaan
c. Budaya kaum-kaum di Malaysia
Impak :
Monday, May 31, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment