Kelas : 6C / 8.15-8.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6B / 8.45-9.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6D / 9.15-9.45 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6C / 11.45-12.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Pengisytiharan Kemerdekaan
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menyatakan tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa perisytiharan kemerdekaan.
• Menyenaraikan tokoh yang terlibat dengan perjuangan kemerdekaan.
• Biodata Tunku abdul Rahman sebagai Bapa Kemerdekaan.
ABM : Lagu ’Tanggal 31’, Gambar Tunku Abdul Rahman, Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tarikh dan tempat perisytiharan kemerdekaan.(BT.Hlm. 66)
2. Membicangkan peristiwa perisytiharan kemerdekaan mengikut kronologi.
3. Mengkaji tokoh-tokoh pejuang kemerdekaan.
a. Dato’ Onn bin Jaafar
b. Tunku Abdul Rahman Putra
c. Tun Abdul Razak bin Hussein
d. Tun V.T. Sambathan
e. Tun Tan Cheng Lock
Impak :
Monday, May 31, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment