Kelas : 6A / 7.45-8.15 / PJK
Tunjang : Kemahiran
Tajuk : Sepak Takraw
SubTajuk : Menghantar dan Menerima
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Melakukan 4 kemahiran asas sepak takraw dengan baik.
• Menyatakan sekurang-kurangnya 2 langkah-langkah keselamatan semasa melakukan aktiviti.
ABM : Bola takraw, wisel, jaring
Aktiviti:
1. Memanaskan badan dan kelonggaran.
2. Menghantar dan menerima secara sepak sila.
3. Menghantar dan menerima dengan cara menanduk
a. Buka kaki seluas bahu.
b. Mata pandang pada bola.
c. Dongak dan gerakkan kepala kehadapan ke arah bola.
d. Tanduk di bahagian bawah bola dengan bahagian tengah dahi.
e. Lutut dibengkokkan sebelum sentuhan.
f. Lutut diluruskan selepas sentuhan.
4. Gerak kendur otot.
Impak :
Kelas : 6C / 8.45-9.45 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Kelas : 6A / 10.45-11.15 / KT
Tajuk : Kemerdekaan Malaysia
Sub-Tajuk : Ke Arah Kemerdekaan
• Pilihan Raya 1955
• Rombongan Merdeka 1956
Objektif : Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Menjelaskan kepentingan pilihan raya 1955.
• Menyenaraikan tokoh yang menyertai rombongan mendapatkan kemerdekaan.
• Menghuraikan peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
ABM : Buku teks
Aktiviti :
1. Mendapatkan maklumat tentang pilihan raya 1955. (BT. Hlm. 62).
2. Menjelaskan rombongan Merdeka 1956.
3. Menyenaraikan tokoh-tokoh yang menyertai rombongan ke London. (BT. Hlm. 63)
4. Maklumat tentang peristiwa ke arah kemerdekaan mengikut kronologi.
Impak :
Kelas : 6A / 12.15-1.15 / SN
Theme PEKA
Topic 2. Classifying
Learning Activities
1. Grouping objects or event in order into categories based on one common property or criteria.
2. State the differences and similarities of the physical properties or criteria.
3. State the common properties or criteria used in each step of classification.
4. Grouping objects or event in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level.
Impact
Monday, May 31, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment