Kelas : 4E / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :
Kelas : 4D / Masa : 8.15-8.45 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :
Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :
Kelas / Masa / MP 4B /10.45-11.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Understanding that some materials can rust
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe a rusty nail and a nail without rust and tell the differences.
2. Pupils observe objects around the school and classify objects as:
a) rusty,
b) non-rusty.
3. Pupils discuss to conclude that objects made of iron can rust.
4. Pupils carry out activities to investigate factors that cause rusting i.e. presence of air and water.
Impact
Kelas / Masa / MP 4D / 12.15-1.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk a. Pengenalan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal beberapa jenis tanaman hiasan
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Tanaman Hiasan dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut kegunaan bentuk dan cirri pertumbuhan : pokok naungan, pokok hiasan,pokok renek, pokok menjalar dan memanjat, pokok palma, pokok kaktus, rumput dan bunga semusim
2. Tumpuan diberi kepada penanaman bunga semusim
3. Mempamerkan beberapa contoh pokok bunga semusim
Impak
Wednesday, August 3, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment