Kelas : 4D / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :
Kelas : 4C / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :
Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk a. Pengenalan
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenal beberapa jenis tanaman hiasan
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Tanaman Hiasan dibahagikan kepada beberapa kumpulan mengikut kegunaan bentuk dan cirri pertumbuhan : pokok naungan, pokok hiasan,pokok renek, pokok menjalar dan memanjat, pokok palma, pokok kaktus, rumput dan bunga semusim
2. Tumpuan diberi kepada penanaman bunga semusim
3. Mempamerkan beberapa contoh pokok bunga semusim
Impak
Kelas : 6C / Masa : 11.45-12.15 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic : SPS 3 ; Measuring and Using Numbers
C1 – Use the correct apparatus to measure quantities e.g. length, volume, mass, time, temperature and speed
C2 – Record reading using numbers and correct standard unit (SI)
C3 – Record reading accurately
C4 – State the increase and decrease in a reading
Impact :
Wednesday, August 3, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment