Kelas 4D / Masa 7.45-8.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4C / Masa 8.45-9.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas / Masa / MP 4E / 9.15-10.15 / KH
Bidang Pembelajaran 1. Reka Bentuk dan Teknologi
Unit 1.7 Tanaman Hiasan
Tajuk b. Pemilihan biji benih
Objektif Selepas pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Memilih bijih benih pokok bunga semusim
• Menyedia medium semaian
• Menyemai biji benih pokok bunga semusim
• Membincangkan sifat biji benih yang berkualiti
ABM Buku teks
Aktiviti
1. Mempamerkan beberapa contoh biji benih pokok bunga semusim seperti balung ayam , marigold, keembong, bunga butang dan zinnia
2. Medium semaian daripada campuran tanah,bahan organik dan pasir dengan nisbah 2:1:1
3. Tunjuk cara menyemai biji benih bunga semusim
4. Membincangkan sifat-sifat biji benih yang berkualiti seperti cukup matang, bernas, bebas daripada serangga perosak dan penyakit
Impak
Kelas : 6C / Masa : 11.45-12.15 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic : SPS 1 ; Observing
C1 – State the properties of objects and situations correctly using any of the five senses
C2 – State the properties of objects and situations correctly using appropriate tools to assist senses
C3 – State the properties of objects and situations based on the sequences occured
Impact :
Tuesday, August 2, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment