Wednesday, August 3, 2011

RABU, 3 OGOS 2011

Kelas : 4C / Masa : 7.45-8.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :

Kelas : 4A / Masa : 8.15-8.45 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :

Kelas : 4B / Masa : 8.45-9.15 / Mata pelajaran : PJK
Tunjang : Gaya Hidup Sihat
Tajuk : Pemakanan
SubTajuk : A.Piramid Makanan
Objektif : Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid dapat:
• Mengenalpasti 4 kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
ABM : Poster piramid makanan, gambar kumpulan makanan, buku teks (hlm 97)
Aktiviti:
1. Bercerita tentang makanan yang pernah dimakan.
2. Menerangkan tentang piramid makanan menggunakan poster.
3. Memberi contoh makanan dan mengaitkan dengan kumpulan makanan berdasarkan piramid makanan.
4. Menyenaraikan jenis-jenis makanan dan mengasingkan makanan tersebut mengikut kumpulan makanan.
Impak :

Kelas : 6C / Masa : 10.45-11.45 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic : SPS 4 ; Communicating
C1 – Record data or information from an investigation
C2 – Present data or information using appropriate drawing, table or graph
C3 – Explain ideas (oral or written)
C4 – Write experimental report systematically (With or without guidance)

Impact :

Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Understanding that some materials can rust
BBM
Learning Activities
1. Pupils observe a rusty nail and a nail without rust and tell the differences.
2. Pupils observe objects around the school and classify objects as:
a) rusty,
b) non-rusty.
3. Pupils discuss to conclude that objects made of iron can rust.
4. Pupils carry out activities to investigate factors that cause rusting i.e. presence of air and water.
Impact

No comments:

Post a Comment