Kelas 4C / Masa 7.45-8.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4A / Masa 8.15-8.45 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas 4B / Masa 8.45-9.15 / PK
Tunjang Kesukanan
Tajuk Keselamatan
Sub-Tajuk Keselamatan semasa menggunakan alatan
Objektif Diakhir pengajaran dan pembelajaran, murid akan dapat:
• Mengenal pasti alatan yang selamat digunakan semasa bersukan dan permainan.
• Menyedari kepentingan tempat permainan yang selamat.
ABM Gambar
Aktiviti
1. Bersoal jawab tentang pelbagai jenis alatan PJK.
2. Menunjukkan alatan yang baik dan yang rosak.
3. Memilih alatan yang rosak dan baik.
4. Menerangkan langkah-langkah keselamatan semasa menggunakan alatan.
Impak
Kelas : 6C / Masa : 10.45-11.45 / Subjek : SN
Theme : Science Process Skills (SPS)
Topic : SPS 2 ; Classifying
C1 – Grouping objects or events in order into categories based on one common property or criteria
C2 – State the differences and similarities of the physical properties or criteria
C3 – State the common properties or criteria used in each step of classification
C4 – Grouping objects or events in order into categories based on properties or criteria until the final step or the higher level
Impact :
Kelas / Masa / MP 4B /12.15-1.15 / SN
Theme INVESTIGATING MATERIALS
Topic 1. Properties of materials
Learning Objectives 1.1 Knowing the importance of reuse, reduce and recycle of materials
BBM wood, soil, metal, leather, cotton, fur, rubber, silk, plastic and synthetic cloth.
Learning Activities
1. Pupils observe and classify objects around them into:
a) objects made of natural materials i.e. wood, soil, metal, leather, cotton, fur, rubber and silk
b) objects made of man-made materials e.g. plastic and synthetic cloth.
2. Pupils discuss that man-made materials come from natural materials.
3. Pupils conclude that we need to conserve materials because man-made materials and natural materials are limited and may be used up if there is no effort to conserve them.
4. Pupils carry out activities about reusing, reducing and recycling of materials throughout the year.
Impact
Tuesday, August 2, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment